مرکز آموزشی پژوهشی امام علی(ع) بابلسر

دکتر نامداری مدیر کل دفتر برنامه ریزی درسی و آموزشی در نشست مدیران گروه های آموزشی:
استقرار گروه های آموزشی، پارادایم دوم تحول در دانشگاه فرهنگیان

دکتر نامداری مدیر کل دفتر برنامه ریزی درسی و آموزشی در نشست مدیران گروه های آموزشی در مرکز آموزشی و پژوهشی امام علی (ع) بابلسر، با اشاره به تحولات ساختاری مراکز تربیت معلم به مراکز دانشگاهی، گفت: در دانشگاه فرهنگیان سه پارادایم برای تعالی و رسیدن به استانداردها وجود دارد: پارادایم اول، ناظر به استقرار ساختارهاست که این مهم از سال 1391 شروع شده است. پارادایم دوم، استقرار گروه های آموزشی به عنوان نهاد پیشران کیفیت در رکن اساسی دانشگاه یعنی فرایندهای یاددهی-یادگیری است. وی پارادایم سوم را تحول خواهی و توسعه برنامه های مربوط به تحصیلات تکمیلی عنوان و خاطرنشان کرد: برای دستیابی به دانشگاه فرهنگیان پیشرو، استقرار فرهنگ کیفیت، یک ضرورت است که با شورای گروه آموزشی و هدایت مدیران گروه های آموزشی این مهم محقق خواهد شد.

دکتر نامداری در ادامه به روند انتخاب مدیران گروه، تعداد گروه های قبلی و فعلی، روند تصویب آیین نامه استقرار مدیریت گروه های آموزشی در هیأت امنا و وزارت علوم اشاره کرد. و هدف از برگزاری این نشست را آشنایی بیشتر مدیران جدید به آیین نامه ها و اسناد فرادستی، ایجاد وحدت رویه و تعامل در بهره وری بیشتر بیان کرد.

تبیین وظایف سه گانه مدیر گروه، معاون آموزشی و کارشناس آموزش

درکارگاه تبیین وظایف مدیران گروه، معاونان آموزشی و کارشناسان آموزش  دکتر سمیعی  مدیرکل خدمات آموزشی بر جایگاه مدیران گروه در راستای ارتقای کیفیت آموزش تأکید کرد. وگفت : قانون گرایی و تمرکز بر آخرین قوانین و مقررات ابلاغی، مانع از ایجاد خطاهای سازمانی می شود، وی افزود: مدیران گروه باید با تعامل سازنده با اعضای هیئت علمی، فرهنگ مشارکت جویی را در دانشگاه توسعه دهند.

در ادامه دکتر نامداری، وظایف 14 گانه مدیران گروه های آموزشی را تشریح کرد و در ادامه وظایف مدیر گروه، معاون آموزشی و کارشناس آموزش مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. در این نشست بر سه اصل مشارکت جویی، دانشجومحوری و قانون مداری به عنوان ارکان وظایف اصلی مدیران گروه تأکید شد.

 دکتر میترا تیموری مدیر مرکز سنجش دانشگاه فرهنگیان، روند اجرای ارزیابی درونی گروه ها، نمونه فعالیت های انجام شده و مشکلات اجرا را مورد بررسی قرار داد. وی بر اجرای ارزیابی درونی  در افزایش تعاملات بین گروهی اعضای هیئت علمی و ارتقای سطح علمی گروه ها تاکید کرد.

لازم به ذکر است در این نشست سه روزه، پنج کارگاه در حوزه ترفیعات، سامانه گلستان، ارتقای اعضای هیئت علمی، کارورزی و بهسازی اعضای هیئت علمی و آیین نامه های آموزشی برگزار می گردد.